Medicatie voor zieke Solo

Een van de vissers met de naam Solo is al een hele tijd ziek. Soms gaat het wat beter en soms kan hij helemaal niets meer. Vissen was zijn lust en zijn leven. Tot zijn grote spijt kan hij niet meer naar het strand gaan om te vissen.

September 2011 – Overleden 2014

Maart 2011 Bij de oude visser Solo op bezoek gegaan om te zien hoe het met hem gaat. Op het moment dat we hem bezoeken gaat het redelijk goed. Hij ziet er beter uit en kan kleine stukjes lopen. Bij inspanning is hij wel snel buitenadem. De vissers hebben nu met Solo afgesproken dat hij niet meer mee gaat naar zee om te vissen. Wel blijft hij mee delen in wat de vissers verdienen. De kapitein vertelde dat ondanks het verbod om te werken aan zee Solo dit toch nog een keer heeft gedaan. Op het strand werd Solo weer ziek en de vissers hebben hun hele dagopbrengst moeten uitgeven om hem naar huis te brengen en medicijnen te kopen. Voor Solo zelf is het zwaar en heel moeilijk te accepteren dat hij niet meer kan gaan vissen, het strand, de vissers, het was zijn lust en zijn leven.

November 2010 Het gaat erg slecht met de oude man Solo. Hij geeft veel over en is sterk verzwakt. In het lokale ziekenhuisje opnemen gaat niet want dan moet er iemand bij hem blijven en voor hem te zorgen. Hij heeft geen naaste familie leden die dat zouden kunnen doen. We laten hem op nemen in het privé ziekenhuis in Serakunka.

September 2010 We horen dat het nog steeds niet goed gaat. Het gaat zelfs erg slecht met hem. We besluiten om hem te helpen met het aanschaffen van de nodige medicatie. Een paar weken later horen we dat hij wat opknapt en soms naar het strand komt om naar het vissen te komen kijken. Meehelpen met vissen gaat nog niet.

In Maart 2010 We missen de oude man bij het vissen en als we navragen waar hij is wordt ons verteld dat hij zich al een tijdje niet lekker voelde. We besluiten hem te gaan bezoeken. Hij woont bij mensen in huis. Zelf heeft hij geen huis. Toen we hem zagen ging het net even wat beter. Hulp bieden in de vorm van medicatie kopen was niet aan de orde.