Awa Sira Beldeh (PKS)

2018: in Persoonlijke Kind Sponsoring

oktober 2022: Awa zit nu op het voortgezet onderwijs. Een enorme grote  islamitische school. Ze is trots dat ze nog verder kan leren en naar school kan gaan. Op ons maakt Awa een gezonde en vrolijke indruk. Ze is erg vriendelijk. Zo ook haar familie. Haar moeder ontvangt ons hartelijk. De vader was tijdens ons bezoek niet aanwezig maar belde mijn Gambiaanse Ambassadrice Ida om ons hartelijk te bedanken, hij was erg blij en zeer dankbaar. Haar jongere zusje is verlegen maar maakt het goed. Haar oudere broer heeft nog een beetje last van de rest verschijnselen na het ongeluk dat hij enkel jaren geleden heeft gehad.  Met name zijn enkel. Awa heeft een nieuwe schooltas, nieuwe zwarte schoenen, uniformen en wat schoolspullen gekregen.

oktober 2019: Awa is nu 9 jaar en duidelijk al minder verlegen en kwam trots naar ons toe gelopen toen we op de school aankwamen. We hebben deze keer kennis gemaakt met haar ouders. De wijk waar ze woont staat op het moment dat wij aankomen erg veel water. Awa woont in een twee kamer woninkje met haar vader, moeder, broer en zusje. Awa is zichtbaar trots als ze ons haar schoolresultaten laat zien. Ze doet het goed op de Bijilo school. Volgend jaar bezoeken we haar familie weer.

oktober 2018: Awa is een verlegen meisje en weet op het moment dat ze kennismaakt met ons niet goed wat ze met deze sponsoring aan moet. Ze is wat overbluft. Awa heeft van ons wat extra oefenschriften, pennen en potloden gekregen voor op school met een leuk kleurtje. Ze was er enorm blij mee. Zwarte schoenen (die verplicht zijn op de scholen) had ze aan. Net zoals een goed passend uniform. Die jaarlijks moeten worden aangeschaft omdat deze zo hard slijten van het dragen en het vaak wassen.

Door omstandigheden is er geen kennis gemaakt met de ouders. Een uitgebreide kennismaking met de familie zal zeker volgend jaar in oktober wel het geval zijn.