Gambia reis super goed gegaan

Met het gebruik van onze eigen auto is het werk zeker lichter gevallen. De dag na aankomst zijn we al kunnen starten. Er zijn enkele kinderen uit sponsoring. Mariama Dibba, sinds begin van dit jaar al gestopt, is tijdens ons bezoek getrouwd. (zie foto) We wensen haar veel geluk toe. Penda Sanneh had slechte eind resultaten en bij de keuze voor een andere school wilde ze niet met ons kijken welke school beter bij haar zou passen. Helaas! Ook Ida Dibba Is uit onze school sponsoring. Haar hebben we wel geholpen met een Fysiotherapeut i.v.m. haar aanhoudende nekklachten. Ze heeft er baat bij en gaat stap voor stap vooruit. Verder zijn er 5 nieuwe tablets op een school in Bijilo ingezet. Een krediet verstrekking is tot stand gekomen. Een nieuwe printer,  als extra inkomen,  geïnstalleerd in een winkeltje. Het gezin Bah is geholpen om een handeltje in wafels op te zetten. En tot slot hebben we met enkele gezinnen royale boodschappen gedaan.

We zijn bij Fam Bah geweest, Seedy, Mariama en Isa-tou kunnen weer naar school en we hebben het trieste verhaal van het verlies van zoon Amodou aangehoord. Op het door Lisette geschreven Facebook blog is ontzettend vaak gereageerd. Vele reacties om de familie te steunen zijn gekregen via pb’s. Geweldig! Voor de familie zijn er boodschappen gedaan, enkele zakken rijst en basis producten aangeschaft zodat het eten even geen probleem is. Verder hebben we enkele maanden huurachterstand weggepoetst. Een matras voor op te slapen aangeschaft en een nieuwe fiets voor Seedy, die helemaal stuk was, aangeschaft. Hij moet anders dagelijks erg ver lopen voor naar zijn school te kunnen gaan.

Sering Joof, en Pa Salla Fadera gaan hun laatste belangrijk 9e jaar in op de Seino school. Daarna kijken we wat het vervolg voor hun zal zijn. Basiru en Lamin Dabo zijn nog steeds samen en kunnen wederom een jaar naar school. Ons meisje Mariama Suwareh, met Down Syndroom, gaat naar groep 3. Ze heeft wel nog de lesmaterialen uit groep 1. We hebben met de leraar gesproken en hopen nu maar dat hij haar goed begeleid. Een van de jongste schoolkinderen, Soul Jarjue, had er weer zin in en gaat graag naar school. Omar L Dibba is ons deze keer met zijn resultaten en houding tegengevallen. Voor hem hebben we maar 1 schooltermijn betaald. Hij zal ons eerst moeten laten zien dat hij zich echt inzet voordat we met hem verder gaan!

De Persoonlijke Kind Sponsoring

Het eerst PKS kind Awa Sira Beldeh kwam trots naar ons toe gelopen toen we op de school aankwamen. We hebben deze keer kennis gemaakt met haar ouders.  Op deze reis drie kinderen in de persoonlijke sponsoring opgenomen. Hun sponsoren hebben ondertussen al het persoonlijk dossier van ze ontvangen en zullen jaarlijks op de hoogte worden gehouden van het wel en wee van hun kind. Hun Namen zijn; Aminata Jammeh, Bintou Mballow en Awa Bah. We wensen hun veel succes en hopen dat ze deze kans goed benutten. Mocht u meer willen weten over onze Persoonlijke Kind Sponsoring? Laat het ons gerust weten.