Micro krediet gestart

Oktober 2019: Fily Dibba denkt altijd vooruit. Ze heeft niet op school gezeten maar weet hoe ze winst moet maken én die winst het beste weer kan investeren. Want zegt ze: door te investeren kan ik groeien.

Zo zitten we een middag te praten. Hoe kan ze nog meer groeien? Ze vertelt dat ze vanuit haar familie eigendom heeft in Bakau. Dit eigendom bestaat uit piepkleine huisjes/hutjes. Nog gemaakt van leem en ze staan op instorten. Ze vertelt dat ze die huisjes graag zou willen opknappen en van steen bouwen. Dan kan ze deze verhuren en in haar eigen levensbehoeften voorzien. We hebben samen zitten tellen: wat kost de verbouwing en hoelang duurt het voor Fily het geleende geld kan terugbetalen. We kwamen uiteindelijk op een bedrag van 50.000 dalasie. Omgerekend 893,= euro. Als alles meezit kan Fily over drie maanden gaan aflossen en zou ze in februari 2021 het hele bedrag al hebben terugbetaald. De eerste kredietverstrekking is een feit, Fily kan bouwen

Januari 2020: De eerste terugbetaling van het Micro Krediet is een feit.