Krediet verstrekt aan Fily

Incidentele hulp door krediet verstrekking aan Fily

Oktober 2022: Fily is op de helft met haar afbetaling. Door twee jaar corona is het langzamer gegaan. Haar inkomen van de huur was niet zoals ze had gehoopt. Dit doordat de huurder geen inkomen had en Fily uit medelijden heeft toegestaan dat deze niets hoefde te betalen.

Oktober 2019: Fily denkt vooruit. Ze heeft niet op school gezeten maar weet goed hoe ze winst moet maken en dit weer te investeren. Want door te investeren kan ze groeien. Zo zitten we een middag te praten. Hoe kan ze groeien. Ze verteld dat ze vanuit haar familie nog eigendom heeft in Bakau. Dit eigendom bestaat uit huisjes/hutjes. Nog gemaakt van leem en staan op instorten. Ze verteld dat ze die graag zou willen opknappen en van steen bouwen. Dan kan ze deze verhuren en in haar eigen levensbehoefte voorzien.

We hebben samen zitten tellen, wat kost de verbouwing en hoelang duurt het voor Fily het geleende geld heeft terug betaald. We kwamen tot een bedrag van 50.000 dalasi. Omgerekend 893,= euro. Als alles meezit kan Fily over drie maanden al gaan aflossen en zou ze in februari 2021 het hele bedrag hebben terug betaald.